Lastik Arızaları

OTO LASTİK SORUNLARI VE OLASI NEDENLERİ:

SORUN

OLASI NEDEN

  Viraj alırken ve dururken lastiklerin ötmesi     Düşük hava basıncı
  Direksiyon hâkimiyetinin azalması     Düşük hava basıncı, aşınmış lastik
  Lastiğin omuzlarının fazla aşınması     Düşük hava basıncı, bozuk rot ayarı, standart
dışı (geniş) jant kullanımı
Lastiğin tabanının ortasında aşırı aşınma,  vuruntu, yalpalama     Yüksek hava basıncı, balanssızlık, jantta – mekanik aksamda ayarsızlık, standart dışı (dar) jant kullanımı
  Düzensiz aşınma     Bozuk rot ayarı
  Çabuk aşınma     Bozuk ya da eskimiş amortisörler, sarkık akslar, eğri şasiler, bağımsız tekerlerler, frenlerdeki bozukluklar, yüksek hız, sert duruş ve kalkışlar, sıcaklık.

LASTİK BAKIMI VE KULLANIMIYLA İLGİLİ GENEL ÖNERİLER:

  • » Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.
  • » Lastiğinizi kaldırım kenarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.
  • » Diş derinliği 1.6mm ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.
  • » Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.
  • » Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.
  • » Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın.
  • » Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın.
  • » Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncını 2 psi artırın.
  • » Stepne lastiğinizin basıncını da düzenli olarak kontrol edin.
  • » Kışın diş derinliğinin 3mm. den az olması çekişi olumsuz etkiler.
  • » Sibop kapaklarını kapalı tutun.
  • » Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.

İlgili Makaleler

DERLAS Elektrik Elektronik Otomotiv

Alınteri Bulvarı No: 78, 06374

Ostim OSB / Yenimahalle / Ankara

444 0 840

Faks: +90 (312) 386 07 83

info@derlas.com.tr